Cumhurbaşkanlığı himayelerinde yürütülen 100. yıl
etkinlikleri kapsamında, ortaya güzel bir eser çıkartmak isteyen Kahramanmaraş
Olgunlaşma Enstitüsü usta öğreticileri, bir yıl önce kolları sıvadı.
Kutsal bir emaneti yarına taşımak adına birbirinden
kıymetli el işi eserleri ortaya çıkartan usta öğreticiler, "Kırmızı
Şeritli İstiklal Madalyası" konseptiyle hazırladıkları koleksiyonu, 15 gün
önce Yedi Güzel Adam Müzesi Sanat Galerisi'nde beğeniye sundu.
"Sonsuza dek Kahramanmaraş" adlı sergide,
"bağımsızlık bilincini diri tutmak" gayesinin gözetildiği birbirinden
farklı 50 parça yer alıyor.
Düşmanın sürekli top ve makinalı tüfek ateşiyle şehri
delik deşik ettiği, çıkan yangınların gece gündüz mahalleleri yakıp küle
döndürdüğü, iki tarafın da erzak ve gıda sıkıntısı çektiği, sokaklardaki
cenazelerin bile alınamadığı, kar yığınlarının iki metreyi bulup sıcaklığın
geceleri eksi 20 dereceye kadar düştüğü bir muharebenin zafere taşınan anısının
ilmek ilmek işlendiği sanat eserleri, yıl sonuna kadar görülebilecek.
"3 milyon
iğne hareketiyle oluştu"
Kahramanmaraş Olgunlaşma Enstitüsü Müdürü Mutlu
Arslantürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kentin kurtuluşunun 100.
yılına ithafen hazırladıkları sergiyi kısa sürede yaklaşık 2 bin kişinin
ziyaret ettiğini söyledi.
Sergiye ilginin, kendilerini mutlu ettiğini dile getiren
Arslantürk, eserlerin çoğunlukla İstiklal Madalyası'nın yorumlarından
oluştuğunu belirtti.
Sergiyi, "Kırkyama", "Maraş
Serencamı" ve "Maraş Şehrengizi" başlıkları altında
topladıklarını ifade eden Arslantürk, kahramanlık hikayesi anlamına gelen
"Şehrengiz" salonunda, Maraş işi tekniğiyle 8 karede Kahramanmaraş'ın
kurtuluşunu resmettiklerini kaydetti.
Bir bütünü oluşturan parçaların bir araya gelmesinden
oluşan "Maraş Serencamı" grubunda ise mozaik, Maraş filesi,
etamin ve bakır rolyef teknikleriyle oluşturdukları eserlerin olduğunu ifade
eden Arslantürk, şöyle devam etti: "Maraş filesi olan tablomuz
Kahramanmaraş'ta bugüne kadar işlenmiş en büyük bezeme nakış. Yaklaşık 3 milyon
iğne hareketiyle oluştu. Oldukça büyük ve iddialı bir çalışma. 175 bin parça
taştan oluşturduğumuz mozaik serencamımız da bir onun kadar iddialı bir
çalışma. Kaneviçe ve bakır rolyef teknikleriyle de serencamı tamamladık."
"Verilen
mücadeleye duyulan saygıyı hissedecekler"
Arslantürk, "Kırkyama" bölümünde de ressam
Ahmet Akkurt'un minyatürleri, usta öğreticilerin özgün desenleriyle
oluşturdukları tabloların bulunduğunu aktararak, bu eserlerle de
Kahramanmaraş'ın kültürünü, kentteki sivil direnişi ve Kurtuluş Savaşı'nı
yansıtmak istediklerini söyledi.
Çalışmaların hem Kahramanmaraş hem de kendileri için
ilkleri barındırdığının altını çizen Arslantürk, şöyle devam etti: "İyi
bir çalışma olduğunu düşünüyoruz. Emeği geçenleri tebrik ediyoruz. Sanat
galerisine gelen bir kişi, buranın her bir karesinde Kahramanmaraş'a ait bir
esinti bulacak. Ondan ziyade atalarımıza ve verdiğimiz bu mücadeleye duyduğumuz
saygıyı hissedecek. Bütün bu emeği biz, bu sivil direniş hikayesine duyduğumuz
saygıyla yaptık. Gelenler de eminim ki bunu hissedecekler."
Ziyaretçilerden, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
(KSÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencisi Nagehan Reyhanlıoğlu
ise galeride daha önce hiç görmediği, çok farklı tekniklerle yapılan
çalışmalara rastladığını belirterek, hepsini çok beğendiğini söyledi.
Nurgül Genç de enstitüde yapılan eserleri, tarihin
geleceğe aktarılması adına önemli bulduğunu ifade ederek,
"Kahramanmaraş'ın kurtuluşu, en ince ayrıntılarına kadar, kumaş ve değişik
nakış teknikleriyle zaman verip yapılmış. Emeği geçenlerin ellerine
sağlık." diye konuştu.
Elife Öz de serginin yoğun emek verilen eserleri bünyesinde barındırdığını kaydetti. (AA)
YORUMLAR