Global Web Index tarafından yapılan araştırmaya göre, kullanıcıların yüzde 86'sı, interneti oyun oynama amacıyla kullanıyor. Araştırmaya göre, oyun oynamaya başlayanların yüzde 32’si 55-64 yaş aralığındaki insanlardan oluşuyor.
- Oyun dünyasının yeni üyeleri 55-64 yaş aralığında
- Engelli vatandaşa 65 bin TL destek
Türkiye Çalışma ve İş Kurumu (İŞKUR), engelli vatandaşların kendi işlerini kurmalarını amaçlayan hibe destek programı başlattı. Programa başvuran ve projeleri değerlendirilen girişimcilere 65 bin TL'ye kadar hibe desteği veriliyor.
- Teknoloji odaklı iş fikrine 200 bin TL destek
TÜBİTAK 1512 Teknogirişim Sermayesi Desteği Programı kapsamında 23 olan uygulayıcı kuruluş sayısı 63'e çıkarıldı. Böylece programın 2020 yılı çağrısında 21 ilden başvuru alınabilecek. Programa başvuruları kabul edilen girişimcilerin firmalarını kurmaları sonrasında 200 bin TL’ye kadar sermaye desteği sağlanacak.
- Oyuna ayrılan bütçe yüzde 21 arttı
Strateji ve pazarlama danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners ile bağımsız pazar araştırma enstitüsü Dynata, oyun sektörünün pandemiden önce ve sonraki dönemlerde yaşadığı değişimi araştırdı.“Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri” araştırmasına göre, pandemi döneminde dünya genelinde video oyunlara yapılan harcamalar yüzde 39 arttı.
- Türk oyun pazarında hedef 1 milyar dolar
Türk oyun sektörünün son dönemde ivmelenen gelişimi dünya çapında etki uyandırıyor. “Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri” raporuna göre, Türkiye oyun pazar hacminin 2020 sonunda 1 milyar doları aşması bekleniyor.
- Mali müşavirlere yeni yetki
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Teknoloji ve Yenilik Destek Programlarına İlişkin Yönetmelik Resmi Gazete’de yayımlandı. Yapılan düzenleme ile serbest muhasebeci mali müşavirlerin Ar-GE proje harcama raporu düzenleyebilmelerine hak tanındı.