Aras Şenyüz ayrıca Türkiye’de yüksek teknolojili
telefonların hayatımıza girmesiyle birlikte oyun oynama süresinin yüzde 24
oranındaki artışla 46 dakikadan 57 dakikaya çıktığını ve metrobüste, televizyon
karşısında hatta trafikte beklerken oyun oynadığımızı aktardı.
Netmarble EMEA Genel Müdür Yardımcısı Aras Şenyüz,
Webrazzi Dijital 2018 Konferansı’nda “Oyunun Kuralı Değişti. 30 Milyon Oyunculu
Türk Mobil Oyun Dünyası” başlıklı bir sunum yaptı. 2017 yılında mobil oyun
dünyasında çok şey değiştiğini, Türkiye’de oyun oynamaya Nokia telefonlarda
Snake (Yılan) oyunu oynayarak başladığımızı belirterek dünyada mobil oyun
pazarının dünyada 200 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştığını söyledi.
Asya’da Güney Kore, Batı’da Amerika’nın öncülüğünde mobil
oyun pazarı yüzde 20’nin üzerinde büyüdüğünü kaydeden Şenyüz, “2017 yıllında
Türkiye’de ise mobil oyun pazarı 1 milyar TL’lik bir pazar haline geldi.
Türkiye Avrupa Ülkeleri arasında interneti en çok tüketen ikinci ülke. Genç
nüfus ve 30 milyonu aşkın oyuncu ile ciddi kitle oyunların içinde ama ciro
olarak Türkiye’de büyüyebilecek bir pazar var. Türkiye’de insanlar günde bir
saatini mobil oyun oynayarak geçiriyor. Masa üstü bulmaca oyunları 15 dakika
civarında oynanırken, çok oyuncu ile insanların arkadaşları ile birlikte
oynadıkları online oyunlar işin içine girince bu oynama rakamları 3 ya da 4
saate çıkıyor. Türkler mobil oyunları metrobüste, televizyon karşısında ve
hatta trafikte beklerken bile insanlar oyun oynuyor.” dedi.
Oyun oynama süresi yüzde 24 arttı
Aras Şenyüz ayrıca 2017 yılında iPhone 8, iPhone X ve
Samsung S8 gibi mobil telefonların hayatımıza girmesiyle birlikte telefonların
oyunculara yüksek kapasite imkanları getirdiğini, bu teknolojik özellikleri
yüksek telefonların hayatımıza girmesiyle oyun oynama sürelerinin yüzde 24
arttığına dikkat çekti. Oyunların grafik kalitesi de çok hızla arttığı için
mobilde oyun oynama süresi 46 dakikadan bir saate varan süreye çıkmış durumda.
Anneler babalar oyuncu oldu
Oyunların hedef kitlesinde de 2017 yılında büyük bir
değişiklik olduğunu, oyun dediğinde ilk akla çocuklar geldiğini ancak bu şehir
efsanesinin değiştiğini belirten Şenyüz şöyle devam etti:
“PC oyunlarında yaş aralığı 16-18 yaş aralığında iken, bu
yıl mobile baktığımızda 26 yaşına kadar çıktı ve sürekli artmaya devam ediyor.
Bundaki en büyük neden ise annelerimiz babalarımız da artık daha iyi teknolojik
özelliklere sahip telefonları kullanıyorlar. Anne babalarımız artık bu
telefonlarla oyun oynuyor ve önemli birer oyuncu haline geldiler. Türkiye’de
kadınların oyun oynama oranlarında ciddi bir artış var. Geçtiğimiz yıllarda
oyun oynayan kadınların yaşı 25 – 30 arasında iken bu yıl bu rakamların 35-40
yaş seviyesine çıktığını görüyoruz.”
Oyun süresi Neymar’ın kontratına girdi
Oyunlar artık herkesin hayatında önemli bir yer tutuğunu
belirten Aras Şenyüz futbolcu Neymar’ın yeni takımıyla yaptığı kontratında
“eğer benim canım sıkılırsa moralim yerinde olmazsa günde 2 saat oyun oynarım
kimse karışamaz” şeklinde bir madde olduğunu söyledi. Şenyüz şöyle konuştu:
“Şarkıcı Drake canlı yayında oyun oynadı ve anlık 600 bin
kişi izledi ve tüm rekorları kırdı. Ünlü kişilerin eskiden tabu gibi görünen
bir şey artık bugün bu kişilerin günlük hayatlarının bir parçası haline gelmiş
durumda.
Oyunda reklamın payı artıyor
Aras Şenyüz oyun dünyasında kuralların değişirken aynı
zamanda reklamın da kuralının değiştiğini belirtti. Oyun dünyasının geleneksel
medya yanında reklam pazarından büyük pay almaya başladığını söyleyen Şenyüz,
“Geçtiğimiz yıl Güney Kore ve Japonya’da oyunların aldığı reklam oranı toplam
reklam Pazarı içerisindeki payı yüzde 25-30 seviyesinde gerçekleşti. Amerika’da
bu seviye henüz yüzde 10 seviyesinde, Amerika’daki Super Bowl reklamları
içerisinde bile birden fazla oyun reklamı görmek mümkün. Markalar için de
oyunlarda büyük bir potansiyel var. Özellikle Türkiye’de mobil içerisinde yer
alması konusunda yeni çalışmalar başlattık. Dünyadaki örneklere baktığımızda
Starbucks, McDonald’s gibi geniş kitlelere hitap markaların yanında Louis
Vuitton gibi lüks markaların bile oyunların içerisinde yer aldığını
görebiliyoruz. Türkiye’de erişim rakamlarımızla, oyuncu sayımızla, bu projeleri
gerçekleştirmek mümkün, ülkemizde de markalar için bu anlamda büyük bir
potansiyel var. 2018 yılında markaların
oyunların içinde yer almalarının tam zamanı.” şeklinde konuştu.
YORUMLAR